De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sonos Sonos Ace op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,1

KoptelefoonTester 05-07-2024

Hele fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Wat een top koptelefoon! Ik zou er niets op kunnen aanmerken behalve dat de prijs natuurlijk fors is. De noise cancelling is ontzettend goed, en kun je ook uit zetten. Zelfs als je fietst heb je geen last van de wind als je de noise cancelling aan zet. Verder is de kwaliteit van het geluid heel goed, voor muziek en podcasts. Verder zit hij ook heek comfortabel omdat hij compleet over je oren heen past en de kussentjes heel zacht zijn. Hij is ook niet te zwaar, waardoor je hem echt uren op kunt hebben. Al met al, ik wil geen andere meer!

Aronius 30-06-2024

Solide koptelefoon met mooi geluid

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Bij mij was Sonos al wel bekend van de soundbars en de speakers die je in de kamer kan plaatsen. Ondanks dat ik zelf geen spullen van dit merk ik huis heb moet ik wel zeggen dat ik er zeer van gecharmeerd ben. Het geluid (is in mijn oren) altijd erg mooi als ik bij mensen kom die het wel hebben. Ik was dus ook zeer nieuwsgierig toen er een koptelefoon op de markt kwam van Sonos. Tijdens het testen van deze mooi vorm gegeven koptelefoon kwam ik erachter dat er ook hier sprake is van een mooi geluid. Zowel bij het luisteren naar muziek en film komen de geluiden kraakhelder binnen wanneer verbonden via Bluetooth. Het wisselen tussen gewoon geluid, noise cancelling of de modus waarin je je omgeving juist heel goed hoort gaat gemakkelijk via een knopje aan de zijkant. Aan de zijkant van de rechterschelp kan overigens ook makkelijk het volume worden aangepast of een nummer verder kiezen in je playlist. Qua draagcomfort vind ik de koptelefoon zeer prettig. Hij voelt zeker niet zwaar aan op je hoofd. Ook niet na een aantal uur dragen. Alleen bij het sporten worden de kussentjes wat zweterig. Nu zou ik persoonlijk voor sporten ook een in ear optie kiezen, maar ik wilde graag weten hoe deze koptelefoon zich zou houden tijdens een activiteit. Even terug naar het geluid, wat toch een belangrijk punt is in mijn optiek. Ik ben er zeer tevreden over, maar ik wil het ook niet uitmuntend noemen om de prijs te rechtvaardigen. Kwalitatief voelt het wel allemaal heel solide en ik denk dat een ieder die hem aanschaft hier jaren plezier van zal hebben.

Pluspunten

• Goed ontwerp
  • Fijne pasvorm
  • Gemakkelijke bediening

Minpunten

• Geluid niet uitmuntend
  • Prijs

r*********@g******** 27-06-2024
Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Ik heb de Sonos Ace koptelefoon een paar weken mogen testen en ben erg onder de indruk van de bouwkwaliteit van deze koptelefoon. Hij voelt solide aan en komt met een mooie opbergcase waarin je ook de snoertjes kwijt kunt. De oorschelpen zijn magnetisch, wat betekent dat je ze makkelijk kunt vervangen als dat nodig is.

De koptelefoon zit prettig op het hoofd en als je hem afdoet, stopt het geluid automatisch. De noise canceling werkt goed. Zodra je de koptelefoon opzet, ervaar je al een natuurlijke vorm van noise canceling doordat de oorschelpen je oren helemaal omsluiten.

Een klein nadeel voor mij persoonlijk is dat mijn oren snel warm worden, wat ik vaker heb bij over-ear en vooral on-ear koptelefoons. Daarom geef ik toch de voorkeur aan in-ear modellen.

Het koppelen via Bluetooth aan twee iOS-apparaten ging probleemloos en het schakelen tussen de twee apparaten werkt ook prima. Helaas kreeg ik de koptelefoon niet gekoppeld aan mijn Windows 11 laptop, ondanks verschillende pogingen.

De bediening werkt via knopjes aan de zijkant. Er is geen touch bediening, maar dat is geen probleem en went snel.

Het geluid is goed, maar iets niet opvallend beter dan andere koptelefoons in dezelfde prijsklasse.

Conclusie: een kwalitatief zeer mooie koptelefoon met uitstekende noise canceling en degelijk geluid, maar het is geen uitblinker.

Ali0318 27-06-2024

Fijne koptelefoon

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

De Sonos ace mogen testen voor een aantal weken.
Eerste indruk van de koptelefoon is dat het een degelijk product is, hij oogt sjiek,

Het geluid is prima, goede verhoudingen.
Bij de aware modus heb ik zelf het idee dat het dan ruist, geluid hoor je goed op de achtergrond maar ik vind het persoonlijk storend dat voor mijn idee echt een ruis op de achtergrond zit (vanuit de koptelefoon) de noise cancelling daarin tegen is echt super!

Koptelefoon is wel wat zwaar op je hoofd. Verstelbaar gaat heel makkelijk. Als je hem in de case terug wil doen moet hij wel weer terug op standaard anders zit hij niet lekker in de case.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Lange batterij duur

Minpunten

• Wat aan de zware kant

StephanHoek 27-06-2024

Mooie koptelefoon, software houdt hem tegen

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Mooie koptelefoon. Zit lekker, maar wordt na verloop van tijd toch wel erg warm op je hoofd. Overall is het geluid dikke prima. De bass is wel iets aan de sterke kant, maar dit kan in de app worden aangepast. De app is helaas beperkt en je kan hem niet verbinden met apparaten anders dan een Sonos Arc. Sonos, zet a.u.b. de oude versie terug. Ik denk dat ik hem dan zonder twijfel een 10 had gegeven. Nu houdt dit het wel tegen.

Overall een prima koptelefoon. Wel prijzig en voor dit geld vind ik niet dat het issues mag hebben met de app en het verbinden met apparaten wat geen Arc is. Dat moet voor dit bedrag gefixt zijn. Dat is de enige reden dat ik hem niet aanraad.

• Bouwkwaliteit

Minpunten

• App

BdelaMontagne 27-06-2024

Hoogwaardige koptelefoon met uitstekend geluid

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Heb de Sonos Ace nu een aantal weken in gebruik. Was op zoek naar een over-ear koptelefoon die goed zou integreren in mijn Sonos home cinema set-up thuis. Tijdje nagedacht over de Apple AirPods Max, maar toen ik deze kon testen was de keuze snel gemaakt.

De koptelefoon wordt geleverd in een case van gerecycled materiaal die je dicht kunt ritsen. Het voelt hoogwaardig en stevig aan. In de case zit nog een kleine pouch waarin je je kabels mee kunt nemen en die magnetisch aan de case bevestigd. Leuk bedacht.

De koptelefoon is gemaakt van hoogwaardig plastic en ziet er mooi minimalistisch uit met alleen 1 logo aan de rechter schelp. De oorkussen voelen zacht en comfortabel aan en kun je loshalen van de koptelefoon op dezelfde manier als bij de AirPods Max. Verder heb je een aantal knoppen aan beide kanten waaronder een aan/uit knop, noise cancelling aan/uit en volume knoppen waarmee je verschillende acties uit kunt voeren. Ook zit er nog een USB-C aansluiting op om de koptelefoon mee op te laden als je door de eindeloze batterijduur heen bent.

Het instellen van de koptelefoon doe je via de Sonos app en vanuit daar kun je ook je muziek streamen. Dat kan uiteraard ook gewoon via andere apps omdat hij met BlueTooth met je apparaten verbindt.

Het geluid van de koptelefoon in z'n standaard instellingen is bijzonder goed en echt een stuk beter dan mijn AirPods Pro. De muziek klinkt vol en rijk, met een goede bass zonder dat het ten koste gaat van de hogere tonen. In combinatie met de ontzettend goede noise cancelling is het echt een feestje om naar te luisteren. Je kunt nog wat EQ aanpassingen doen, maar dat vond ik zelf niet nodig. Verder is de koptelefoon qua gewicht goed te verdragen voor een langere periode. Je krijgt alleen wel wat last van warme/zwetende oren, maar dat heb je met elke over-ear koptelefoon.

De beloofde integratie met Sonos, waarbij je geluid van je soundbar over kunt nemen, bleek achteraf vooralsnog alleen met de Arc te kunnen. Dat is erg jammer, want ik heb een Beam 2 en daar werkt het dus nog niet mee. Hopelijk komt dit z.s.m. via een software update.

Pluspunten

• Hoogwaardige materialen
  • Carry case met rits

Minpunten

• Alleen integratie met Sonos Arc

Bjorn 26-06-2024

Premium luisterervaring

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Dit product heb ik mogen testen. Na de uitpakken ging het koppelen met de Sonos app op mijn Android telefoon vlekkeloos. Na update van de software van de koptelefoon kreeg ik deze niet meer gekoppeld met de app (wel met bluetooth). Na opnieuw opstarten van mijn telefoon lukte dit wel weer.

De koptelefoon voelt erg premium aan, en de koptelefoon heeft een hoogwaardige uitstraling. De koptelefoon is iets zwaarder dan een gemiddelde andere koptelefoon, maar is voor mij als brildrager toch erg comfortabel. De koptelefoon valt in mijn geval over mijn gehele oor, en sluit daardoor goed af. Bij temperaturen rond de 30 graden is het echter wel snel erg warm maar dat heb je nou eenmaal met een over ear koptelefoon. Wat ik verder een pluspunt vind is dat de oorkussens middels magneten bevestigd zijn, en zeer eenvoudig afneembaar zijn. Vooral erg handig als je deze schoon zou willen maken. Of als deze uiteindelijk aan vervanging toe zijn.

De luisterervaring is fantastisch. Met de noise cancelling ingeschakeld hoor je geen omgevingsgeluid meer, mocht je daarentegen toch mee willen luisteren of alert willen blijven voor wat betreft je omgevingsgeluid, dan is de Aware modus erg fijn. Met deze modus ingeschakeld is elk geluid nog te horen, afhankelijk van het volume van hetgeen waar je naar luistert. Qua geluid is de balans erg goed, de Bass zou iets meer kunnen, maar deze is in de equalizer binnen de Sonos App aan te passen. Het geluid zelf is kristalhelder en met de headtracking modus lijk je je zo op een festivalterrein of in een concerthal te begeven, wat voor even wel grappig is, maar verder niet heel veel toegevoegde waarde heeft, vind ik.

De bediening van de koptelefoon gaat volledig met een schuifknop op de rechterkant, en een losse knop om te schakelen tussen noise cancelling en de Aware modus. Op de linkerkant bevindt zich de aan/uit knop (tevens bluetooth pairing modus knop) en een statuslampje. Het bedienen met behulp van fysieke knopjes is voor mij een heel groot pluspunt. Enig nadeel aan het schakelen tussen de modi is dat je niet weet welke modus het is, maar aangezien er maar twee zijn raak je hier snel aan gewend.
De koptelefoon is erg prijzig, maar de luisterervaring, het comfort en de kwaliteit van de koptelefoon zijn daarentegen ook uitstekend. Al met al een erg mooi product, maar persoonlijk zou ik het geld er niet voor over hebben in vergelijking met de competitie.

Pluspunten

• Kwaliteit van geluid
  • Aware modus
  • Fysieke knoppen voor bediening
  • Batterijduur
  • Comfort

Minpunten

• Prijs
  • Geen oplaadkabel inbegrepen

Martijn 20-06-2024

Een aanrader!

Geschreven voor: Sonos Sonos Ace

Deze koptelefoon is erg prijzig, maar het geluid is écht geweldig! Menu is simpel, maar heel doeltreffend. De koptelefoon is chique vormgegeven en je maakt hier de blits mee op kantoor.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Geluid
  • Eenvoud
  • Accu

Minpunten

• Prijzig
  • Niet waterdicht